Soms is een lichte maaltijd alles wat je nodig hebt en ik grijp dan graag terug naar de Aziatische keuken. Snel, makkelijk en licht verteerbaar. Dit is een voorbeeld van een heerlijk snel gerecht, wat je wel aan moet passen naar je eigen smaak. Het recept zoals hieronder vermeld komt van wagamama, maar is wat flauw zonder extra toevoegingen. Doe er wat soja bij of oestersaus en andere kruiden naar smaak en je hebt een heerlijk gerecht!

Tekst en foto’s : Simone van den Berg

Kip ramen
 
Prep time
Cook time
Total time
 
Een licht hoofdgerecht voor de dagen dat je even wat minder calorietjes tot je wil nemen!
Author:
Recipe type: Hoofdgerecht
Serves: 2
Ingredients
  • 2 kipfilets
  • olie om in te vetten
  • zout en witte peper
  • 250 gr ramen noodles
  • 1 ltr kippen of groentenbouillon
  • 2 struikjes paksoi, schoongemaakt en grof gesneden of 2 handenvol spinazie
  • 12 stukjes ingemaakte bamboescheuten, uitgelekt
  • 4 bosuitjes, schoongemaakt in dunne ringetjes
Instructions
  1. Verhit de gril of een grillpan. Vet de kipfilets licht in met olie en zout en peper ze.
  2. Gril ze 4 minuten aan elke kant tot ze gaar zijn. Laat ze 5 minuten rusten, snijd ze schuin in plakken en zet ze opzij.
  3. Kook de noedles in een grote pan kokend water in 2-3 minuten beetgaar. Giet ze af, spoel ze af onder koud stromend water en verdeel ze over 2 kommen.
  4. Breng de kippen- of groentenbouillon aan de kook. Verdeel de paksoi op de noedles en schep de bouillon erop. Schik de plakjes kip, bamboescheuten en bosui erbovenop.

Over Simone

Simone is de hoofdredacteur van de Glazen Vork en in het dagelijks leven werkzaam als (food)fotograaf. Daarnaast heeft ze het succesvolle foodblog Simone's Kitchen en is haar eerste kookboek "Heerlijke Chaos" uitgekomen in september 2016.

Mijn website
Bekijk alle posts